دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : hosnavi

بوستان پردیس قائم مشهد

 

_پردیس_مشهد_2.jpg

_پردیس_مشهد_3.jpg

بوستان پردیس قائم مشهد در شمال مشهد واقع گرديده و از جنوب به بلوار صدمتري قائم محدود شده است . اين مكان علاوه بر دارا بودن گونه هاي گياهي بسيار داراي ساختمان موزه ايراني ، مكان بازيهاي كامپيوتري ، آلاچيق ، تأسیسات بهداشتی ، سکوهای آبخوری، گلکاری های زینت یافته، معابر جدول کشی شدهبوفه,آبشار مصنوعی و آبنماي موزيكال است.وسعت این بوستان 163926 متر مربع است.این مکان در سال 1378 به پارک تبدیل شد. این پارک به انواع گونه های گیاهی از قبیل اقاقیای معمولی و چتری ، عرعر، راش، افرا، صنوبر ، چنار و انواع سرو، کاتالیپا ، زیتون، تلخ ، کاج ، یوکا ، ترون ، پیراکانتا ، رزهای معمولی و هفت رنگ ، گل ناز و دیگر گل ها مزین شده و انواع گونه‌های گیاهی تزیینی، درختان و درختچه‌‌ها در فضای داخلی پردیس قائم وجود دارد که روی هم رفته طبیعت زیبایی را برای شهروندان و زائرین تور مشهد به ارمغان می‌آورد .

 برای آبیاری فضای سبز و نیز آب نماهای ایجاد شده در پارک از آب جمع شده در برکه پارکاستفاده می شود. با توجه به وسعت و موقعیت و طرح های دردست اجرای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، این پارک درآینده به عنوان یکی از مهمترین پارک های شهر مشهد تبدیل خواهد شد.

_پردیس_مشهد_4.jpg

 

_پردیس_مشهد_5.jpg

 


اخلومد مشهد

_مشهد_7.jpg

_مشهد_6.jpg

اخلومدمشهددر 84 کیلومتری مشهد و در جاده مشهد _ قوچان قرار گرفته است که  در انتهاي رودخانه پرآب آن دو آبشار بسیار زیبا و پر آب می باشد. روستای اخلومد (اخلمد) تا آبشار سه کیلومتر فاصله دارد که این مسافت را باید پیاده طی کنید. یکی از آبشارهای اخلومد مشهد 23 متر ارتفاع دارد. فاصله جاده فرعی تا آسیایی آن تقریبا شانزده کیلومتر است. باغ های زیاد و میوه های فراوانی که در اخلومد مشهد است به ویژه سیب اخلومد بسیار معروف است.اخلومد مشهد جاذبه های بسیار زیبایی برای مسافران تور مشهد دارد.

_مشهد_3.jpg

_مشهد_5.jpg

 مطالب مرتبط :

تور مشهد آذر 94

تور مشهد زمستان 94





:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,مناطق توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: